Moje zestawienia – informacje
Mechanizm Moje zestawienia jest dostępny zarówno w Ewida Standard jak i w Ewida Audit. Umożliwia użytkownikowi tworzenie własnych zestawień. Mamy do wyboru wszystkie kolumny obiektu głównego i wszystkie kolumny obiektów z nim powiązanych. Do dyspozycji są także wszystkie możliwe relacje między elementami. Każdemu stworzonemu zestawieniu należy nadać nazwę, która będzie widoczna w menu aplikacji.
Moje zestawienia – tworzenie
Mechanizm tworzenia własnych zestawień to bardzo elastyczne rozwiązanie pozwalające na kreowanie zawartości zestawienia zależnego od specyfiki danej firmy. Utworzone zestawienie zostaje dodane do menu Moje zestawienia i można je uruchomić w dowolnym momencie.
Aby utworzyć własne zestawienie należy z menu Moje zestawienia, dla konkretnego typu obiektu, wybrać opcję Nowy.
Nazwa zestawienia.
Wymagana, dowolna nazwa dla tworzonego zestawienia. Nazwa ta będzie widoczna w menu aplikacji.
Rekordy zestawienia.
Zestawienie zawiera zawsze rekordy obiektu głównego np.: Moje zestawienia dla urządzeń będą zawierały rekordy z kolekcji Urządzenia. Warto o tym pamiętać przygotowując się do tworzenia własnego zestawienia. Obiekt główny jest zawsze opisany w nagłówku kreatora.
Wybór kolumn.
Pierwsze na liście kolumn do wyboru są zawsze kolumny będące właściwościami obiektu głównego. Można je poznać po tym, że nie zawierają kropki w nazwie.
Kolejne kolumny są ułożone wg wzoru:
TYP RELACJI.NAZWA WŁAŚCIWOŚCI
Przykład: Dla obiektu głównego Oprogramowanie kolumna Licencja.Nazwa będzie zwracała nazwy licencji przydzielonych bezpośrednio jako licencje legalizujące oprogramowanie. Kolumna Licencja CAL.Nazwa będzie zwracała tylko nazwy licencji przydzielone w trybie CAL.
Program do inwentaryzacji IT w firmie Ewida Standard.
Program do audytu i monitorowania komputera Ewida Audit.