System obsługi zgłoszeń ticketowych helpdesk
Jeżeli naszym celem jest obsługa zgłoszeń klientów lub pracowników polecanym oprogramowaniem jest system ticketowy dla firm, który jest nowym rozwiązaniem będącym częścią naszej nowej platformy Codenica SaaS. Jest to aplikacja helpdesk do zarządzania zgłoszeniami ticketowymi zarówno zewnętrznych klientów jak i pracowników w firmie. System ticketowy dla firm posiada wbudowaną bazę wiedzy, portal klienta, wewnętrzny czat firmowy i mechanizm wiadomości.
W dalszej części skupimy się jednak na systemie helpdesk nie jako oprogramowaniu do obsługi zgłoszeń, ale jako aplikacji do zdalnej obsługi pracowników, czyli funkcjonalnościom oferowanym przez program Ewida Audit.
Helpdesk – Informacje wstępne
Ewida Audit to program do audytu sprzętu komputerowego, umożliwiający audyt legalności oprogramowania oraz monitorowanie komputera pracownika. Helpdesk to kolejna funkcjonalność tej aplikacji. Do działania funkcji z zakresu helpdesku wymagana jest instalacja Agentów na monitorowanych komputerach pracowników.
Wysyłanie informacji do użytkowników
Program Ewida Audit umożliwia wysłanie dowolnego komunikatu do pracownika oraz otrzymanie informacji zwrotnej w formie treści wybranego przycisku. Informacja może zostać wysłana do pojedynczego pracownika lub do wielu pracowników jednocześnie. Pracownik, w zależności od wybranego przez nas okna informacji może nacisnąć poniższe przyciski.
- Tak
- Nie
- OK
- Anuluj
Wysłana informacja pojawia się na komputerze pracownika w formie Windowsowego okna informacyjnego. Do wyboru są trzy typy okna.
- Informacja
- Pytanie
- Ostrzeżenie
Zdalny podgląd ekranu komputera
Funkcja zdalny podgląd ekranu komputera umożliwia bierną obserwację monitorowanego komputera z możliwością nagrania widocznych działań do plików. Zobacz opis funkcji zdalny podgląd ekranu komputera.
Zdalny pulpit VNC i RDP
Program Ewida Audit oferuje dwa wbudowane systemy zdalnego pulpitu. VNC to mechanizm umożliwiający zdalne podłączenie się do komputera pracownika w tej samej sesji. RDP to wbudowany w system Windows (i zależny od niego) mechanizm zdalnego pulpitu wymagający wylogowania pracownika. System RDP nie jest wspierany przez wszystkie wersje Windowsa (wersja Home nie umożliwia pracy w trybie RDP).
Zdalna konsola CMD
Funkcja zdalnej konsoli (CMD) pozwala na zdalne podłączenie się do wybranego komputera w trybie konsoli (cmd.exe) i zarządzanie nim. Kreator uruchomienia zdalnej konsoli wymaga podania danych autoryzacji, które określą nasze uprawnienia w konsoli.
Zdalne zarządzanie plikami
Okno zdalnego zarządzania plikami umożliwia wybranie hosta i obsługę jego plików w formie zbliżonej do menedżerów plikowych. Można tworzyć, kasować, uruchamiać, pobierać i wysyłać pliki na zdalny komputer.
Zdalne zarządzanie rejestrem Windows
Okno zdalnego zarządzania rejestrem Windows umożliwia wybór hosta i zdalną obsługę jego rejestru w formie zbliżonej do programu REGEDIT. Można tworzyć, edytować i kasować gałęzie i wartości rejestru na zdalnym komputerze.
Zdalne zarządzanie procesami
Funkcja umożliwia zdalną obsługę procesów działających na komputerze pracownika. Wystarczy wskazać host, a kreator pobierze jego aktualnie działające procesy. Można je przeglądać i zamykać zarówno w trybie zamknięcia okna głównego (close MainWindow) jak i bezwarunkowego przerwania procesu (kill).
Zdalne zarządzanie usługami Windows
Funkcjonalność udostępnia zdalną obsługę usług (serwisów) działających na wybranym komputerze. Wystarczy wskazać host, a kreator pobierze jego usługi, które można przeglądać, uruchamiać, pauzować bądź zatrzymywać. Kreator zdalnego zarządzania usługami umożliwia także zmianę sposobu domyślnego uruchomienia wskazanej usługi.
Pozostałe zdalne funkcje helpdesk
Program Ewida Audit umożliwia także zdalne wykonywanie szeregu innych działań.
- Wykonaj zdalnie – funkcja umożliwiająca zdalne uruchomienie dowolnego pliku (bądź polecenia CMD) na wybranym komputerze.
- Zablokuj ekran komputera.
- Wyloguj użytkownika.
- Wyłącz komputer.
- Restartuj komputer.
- Restartuj Agenta.
- Uruchom komputer ( Wake On LAN ) – funkcja wymaga, by we właściwościach wskazanego hosta znajdowały się poprawnie wypełnione pola:
• WOL – MAC Address
• WOL – Port Address
Wsparcie działań zdalnych helpdesk w firmie zapewnia program Ewida Audit.
Obsługa zgłoszeń ticketowych klientów lub pracowników jest dostępna w systemie ticketowym dla firm.