Ewidencja wyposażenia. Program do ewidencji wyposażenia
Ewidencja wyposażenia firmy to określenie znacznie szersze niż ewidencja IT. Poniżej przyjrzymy się jak program Ewida Standard dzięki modelowi obiektowemu podchodzi do tematu ewidencji wyposażenia w firmie.
Jeżeli jednak wolimy wykonać ewidencję wyposażenia w aplikacji webowej w chmurze to do tego zadania wybierzmy program do ewidencji wyposażenia w chmurze Microsoft Azure. Aplikacja to nasze nowe rozwiązanie będące częścią platformy Codenica SaaS.
Ewidencja wyposażenia a audyt
W sytuacji gdy poszukiwany jest program do ewidencji wyposażenia, audyt IT raczej się nie sprawdzi jako kompleksowe rozwiązanie. Tak jak wyżej wspominaliśmy, ewidencja wyposażenia to temat wykraczający poza sam sprzęt IT, a więc i elementy widoczne w sieci. Audyt IT zawężony jest zawsze do elementów dostępnych w sieci komputerowej.
Ewidencja wyposażenia w części zawierającej sprzęt komputerowy, oprogramowanie i urządzenia widoczne w sieci komputerowej może być wsparta programem Ewida Audit. Program Ewida Audit zajmie się skanowaniem sieci komputerowej i stworzeniem kompleksowego audytu, który następnie możemy wyeksportować do Ewida Standard. Ewidencja wyposażenia firmy jest już dalej tworzona tylko w programie Ewida Standard.
Zestaw jako ważny element ewidencji
Teraz czas na odrobinę abstrakcji jaką musimy się posłużyć układając plan ewidencji w firmie. Obiekt Zestaw w Ewida Standard to abstrakcyjna forma „pudełka” na przeróżne obiekty. Tworzenie zestawów jest bardzo ważną częścią ewidencji, gdyż to właśnie one pozwalają na logiczne traktowanie powiązanych obiektów.
Najważniejsze zalety użycia zestawów jako kontenerów.
- Integrowanie urządzeń, oprogramowania i licencji w jednym kontenerze.
- Możliwość przenoszenia całego kompletu obiektów pomiędzy użytkownikami zaledwie jednym ruchem myszki.
- Zestawy potrafią dynamicznie zliczać koszty zakupu swoje i przypisanych im podzespołów.
- Zestawy potrafią dynamicznie zliczać koszty wykonywanych usług swoich i przypisanych im podzespołów (naprawa, usługa, konserwacji, modernizacji).
Utwórz nowy zestaw w bardzo prosty sposób:
Menu główne > Zestaw > Nowy
Zestawem może być wszystko to czego w naszej firmie używa się w komplecie.
Poniżej dwa przykłady zestawów, które rozszerzają ewidencję IT i pozwalają na realizację funkcji ewidencja wyposażenia firmy.
Zestaw dysków przenośnych
Gdy w naszej firmie pracownicy otrzymują po trzy nośniki pamięci USB, utwórz zestaw o kategorii np.: „Dyski USB”. Kategorię ustal samodzielnie, może oczywiście brzmieć inaczej. Do tak stworzonego zestawu dołącz trzy urządzenia reprezentujące fizyczne nośniki. Nasz przykładowy zestaw dysków USB może być teraz jednym ruchem przydzielany i odłączany od pracowników.
Zestaw telefoniczny
W tym przypadku stwórz zestaw o kategorii „Zestaw telefoniczny” lub „Telefon komórkowy” lub jak uważasz to za słuszne. Do wnętrza stworzonego zestawu dołącz następujące urządzenia:
- Aparat telefoniczny
- Akumulator
- Kartę SIM
Ewida Standard każdy obiekt (Zestaw, Urządzenie itd.) traktuje autonomicznie. Dzięki temu ewidencja wyposażenia powinna zawierać takie elementy, które będą podlegały dalszemu przetwarzaniu danych. Jeżeli więc chcemy w przyszłości badać historię jakiegoś elementu to tworzymy z niego Urządzenie. Nie traktujemy go jako parametru Zestawu tylko nadajemy mu kształt autonomicznego obiektu. Każdy obiekt w ewidencji jest śledzony od momentu utworzenia do momentu usunięcia. Wszelkie ruchy (przydzielanie / odłączanie) naprawy, modernizacje a także zmiany wartości są zapamiętywane przez program.
Ewidencja wyposażenia firmy jest realizowana przez program do ewidencji Ewida Standard.
Ewidencja wyposażenia w chmurze może być zrealizowana przez program do ewidencji wyposażenia z naszej nowej platformy Codenica.