Czynności ewidencjonowane
Program do inwentaryzacji IT Ewida Standard poza inwentaryzacją obiektów pozwala także na ewidencję czynności.
Czynności ewidencjonowane.
- Ewidencja napraw.
- Ewidencja usług.
- Ewidencja modernizacji.
- Ewidencja konserwacji.
Ewidencja napraw dedykowana jest tylko zestawom, urządzeniom i materiałom eksploatacyjnym. Pozostałe są dostępne dla wszystkich typów ewidencjonowanych obiektów (z wyjątkiem obiektu użytkownik).
Użytkownik aplikacji sam dokonuje wyboru do jakich typów czynności ewidencjonowanych zaklasyfikuje zdarzenia we własnej firmie i zgodnie z tą klasyfikacją wykonuje ich ewidencję. Kreatory, w zależności od swojego typu (naprawa, usługa .itp.), zawierają grupę charakterystycznych dla danej czynności właściwości.
Ewidencja napraw, usług, modernizacji i konserwacji
Ewidencja napraw to jedyna czynność ewidencjonowana, która może spowodować zmianę statusu naprawianych obiektów. Przyjmuje się, że naprawa może potrwać dłuższy czas i spowodować zabranie obiektów z miejsca ich użytkowania. Dlatego obiekty zmieniając status informują użytkownika o tym fakcie.
Zasady zmiany statusów można skonfigurować samodzielnie za pomocą przycisku Zasady zmiany statusu dla obiektów. Aby dokonać kolejnej naprawy tego samego obiektu trzeba pamiętać by najpierw zakończyć istniejącą naprawę. Aplikacja nie pozwoli zarejestrować kolejnej naprawy danego obiektu, przed zakończeniem poprzedniej.
Wszystkie cztery typy kreatorów czynności ewidencjonowanych składają się z analogicznych kontrolek. Różni je jedynie sposób opisu danej czynności i dostępne w związku z tym pola.
Wybierz obiekty.
W pierwszej kolejności zawsze wybieramy obiekty, na rzecz których będziemy ewidencjonowali czynności.
Uzupełnij dane.
Kolejny krok to wprowadzenie danych czynności ewidencjonowanej (naprawy, usługi, konserwacji i modernizacji). Lewa strona odpowiada za dane identyfikacyjne czynności. Prawa strona pozwala wprowadzić szczegółowe informacje dotyczące samego procesu. Wprowadzamy opis usterki, naprawy itp. w zależności od typu czynności pole te są zróżnicowane.
Aby dodać lub usunąć obiekty podlegające rejestrowanej czynności należy użyć przycisków oznaczonych ikonami dodania i usunięcia.
Można zastosować różne opisy dla różnych obiektów (indywidualne opisy naprawy, usługi, konserwacji i modernizacji).
Uaktualnienie wartości obiektów.
Po wprowadzeniu danych czynności ewidencjonowanych, następny krok umożliwia uaktualnienie wybranych wartości obiektów. Można np.: uaktualnić wersję oprogramowania w przypadku modernizacji itp. Należy jedynie pamiętać, by zmieniane właściwości dodać do listy za pomocą przycisku z ikoną dodawania.
Wydrukowanie protokołu z czynności ewidencjonowanej.
Ostatnim etapem jest wydrukowanie protokołu z czynności ewidencjonowanej. Można go także pominąć wybierając opcję Pomiń wydruk protokołu. Do wydruku zalecamy użycie własnego szablonu wydruku w polu Szablon wydruku. Możemy także wydrukować protokoły osobno dla każdego z obiektów, jeżeli jest ich więcej niż jeden. Służy do tego opcja Drukuj na osobnych protokołach.
Ewidencja napraw, modernizacji, usług i konserwacji jest zapewniona przez program do inwentaryzacji Ewida Standard.