Kreator wyglądu zestawienia
Dostosowywanie zestawień jest dostępne zarówno w programie Ewida Standard jak i Ewida Audit. Aby uruchomić Kreator wyglądu zestawienia należy nacisnąć przycisk Dostosuj, dostępny w lewej górnej części każdego zestawienia.
Poniżej prześledzimy możliwe ustawienia.
Dostosowywanie – Tryb pracy listy
Dostępne są dwa tryby pracy listy zestawienia.
- Optymalny – najszybszy tryb pracy, pozwala na szybką obsługę wielu tysięcy rekordów.
- Grupujący – graficzny tryb pracy, który pozwala na wizualny podział listy względem wybranej właściwości.
Tryb pracy listy wpływa na wygląd wydruku zestawienia. Wydruk zestawienia jest inny w zależności od wybranego trybu pracy listy.
Poniżej wygląd zestawienia ogólnego dla użytkowników w trybie optymalnym.
Zdjęcie poniżej przedstawia to samo zestawienie, ale w trybie grupującym, gdzie jako kolumnę grupującą wybrano Dział.
Dostosowywanie – Kolumny
Grupa ustawień pozwalająca wybrać kolumny zestawienia. Można wybrać kolejność kolumn, ich wielkość, justowanie, oraz opis w nagłówku dla każdej zaznaczonej kolumny.
Dostosowywanie – Kolory tła rekordów
Ustawienie żądanej kolorystyki wyświetlanych rekordów. Pierwszy kolor dla rekordów nieparzystych, drugi dla parzystych.
Dostosowywanie – Kolumna grupująca
Ustawienie kolumny, której wartości pogrupują rekordy w wizualne podgrupy. Opcja dostępna tylko przy wybranym trybie grupującym w ustawieniach trybu pracy listy.
Dostosowywanie – Linie siatki
Włączenie lub wyłączenie wizualnej siatki zestawienia.
Dostosowywanie – Zapamiętuj filtr zestawienia
Każde zestawienie po zamknięciu zapamiętuje swoje ustawienia, ale bez ustawień filtra. Ta opcja dodaje ustawienie filtra do zapamiętywanej konfiguracji i odtwarza filtr przy kolejnym uruchomieniu.
Dostosowywanie – Przywróć domyślne
Powraca do ustawień domyślnych dla danego zestawienia.
Statystyki zestawienia
Mechanizm statystyk jest dostępny dla każdego zestawienia po naciśnięciu przycisku z ikoną statystyk, znajdującego się na dolnym panelu.
Statystki zestawienia to mechanizm podsumowujący występowanie wybranych wartości w kolumnach zestawienia, w trybach sumowania lub zliczania i z ustalonymi warunkami. Statystki są wyświetlane w dolnym panelu i przechodzą do kreatora wydruku zestawienia jako zmienna, którą można wykorzystać na wydruku.
Można utworzyć nieograniczoną ilość statystyk, pamiętając jednak o ograniczeniach jej panelu wyświetlania oraz wielkości na wydruku.
Statystyki są konfigurowane w
Ustawienia programu > Statystyki zestawień.
Pole Separator umożliwia ustawienie tekstu rozdzielającego poszczególne statystyki. Numer w nawiasie oznacza ilość znaków separatora (łącznie ze spacjami).
Okno konfiguracji pojedynczej statystyki uruchamiane jest po wybraniu przycisku Nowy lub Edytuj na liście statystyk.
Kolumna analizowana – należy ją wybrać w pierwszej kolejności.
Tekst wyświetlany – ustawia tekst wyświetlany przed statystyką w dolnym panelu zestawienia bądź na wydruku.
Zliczanie – wybierane gdy np.: celem statystyki jest obliczenie ilości posiadanego oprogramowania Windows.
Sumowanie – wybierane gdy np.: celem statystyki jest suma poniesionych kosztów na zakupy oprogramowania.
Warunek danych – warunek, po spełnieniu którego statystyka jest obliczana.
Przykład: Zliczanie tylko urządzeń, które należą do kategorii HDD.
Przykład utworzenia tekstowej statystyki.
Cel: Zliczanie pracowników danego działu o imieniu Jan.
- Zestawienie – Zestawienie ogólne użytkowników.
- Kolumna analizowana – Dział.
- Tryb : Zliczanie.
- Warunek – Imię jest równe Jan.
Filtrowanie zestawienia
Zobacz tutorial Jak działa filtr – filtrowanie zestawień.
Program do inwentaryzacji IT w firmie Ewida Standard.
Program do audytu i monitorowania komputerów Ewida Audit.